Tuesday, June 17, 2014

初登场~~蛋塔(Egg Tart)

你爱蛋塔吗?

大恐龙仔每次去到面包店
都必定要求我买的
有一次竟然要求买6粒给他解馋
我当时真的傻了眼
他真的爱蛋塔爱得接近疯狂
可惜他老妈我的蛋塔永远无法登得出大场面
所以我从来没有一个贴是蛋塔的

这次突然心血来潮
很想做给他吃
让他感受一下这个老妈的
[爱之塔]
哈哈哈哈哈



食谱:黑妈妈
Recipe adapted from Heimama
蛋馅Filling
鸡蛋 Eggs 5 pcs
糖 Sugar 120g
热水 Hot water 350g
淡奶 Evaporated Milk 100g

做法 Method:
糖放入热水内搅至糖溶化,待冷却。
Pour the sugar into the hot water stir until dissolve ,let it completely cool.
鸡蛋稍微打散,加入淡奶搅匀。
Lightly whisk the egg,pour in the evaporated milk,stir well.
把所有材料混合,过筛。
Combine all the ingredients together,shift the mixture.

塔皮 Tart Dough
材料/Ingredients:
面粉 Flour 300g
卡士达粉 Custard Powder 2 tbsp
奶粉 Full Cream Milk Powder 2tbsp
糖 Sugar 1tbsp
鸡蛋 Egg 1 pc
奶油 Butter 200g (室内软化 RoomTemperature)

做法/Method:
过筛粉类,把所有材料混合成团即可。
Shift the flour,custard powder,& milk powder, add in all the ingredients together roll to become a soft dough.
分割一小团大概30g,用两只拇指按捏进塔模内。
Put a small portion of the dough about 30g,press the dough into the tart mold using your thumbs.
把多余的面团割掉。
Cut out the excess dough.
倒入蛋液,放入余热烤箱,160度烤20分钟。
Pour the filling bake into the preheat oven for 160 degrees 20mins.


This post is link to the event Little Thumbs Up (June 2014: Butter)



34 comments:

既然来到,别潜水哦。。。留下只字片言吧。。。^^
It's my pleasure to have you here ,please leave a message if you really enjoy^^

  1. Replies
    1. 娇娇,大家都是蛋塔爱好者呢。。呵呵

      Delete
  2. 刚从bank回来就看见了蛋挞
    还烤得漂亮的呢。。。
    我好久没做蛋挞了,呵呵

    ReplyDelete
    Replies
    1. 幸亏这次烤的还不错,不然今天大家没蛋塔吃了。。呵呵

      Delete
  3. 很漂亮的蛋挞~觉得饼皮部分有点难,所以一直不敢尝试呢!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 黛丝,其实饼皮不难,要烤得塔馅滑滑那才考功夫,我偏偏每次都衰在塔馅。。

      Delete
  4. very nice egg tarts, and I know this recipe was a popular recipe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes,it's very popular,i saw many blogger used the recipe,and when i search google,this recipe is on the top..

      Delete
  5. 轩宏妈的蛋挞很好很精致呀~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 莎莎,我做两个size的,这是迷你型的,只有这个size的才见的人。。呵呵呵

      Delete
  6. 你这个初次体验的爱之挞真的很行! 有美美喔!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Li Shuan,谢谢,希望下一次也能顺顺利利见得人。。呵呵呵

      Delete
  7. 这个也是娜娜的心头好之一,我也是bookmark这个食谱多时,就是差了点缘。 你做的好漂亮勒! 改天向你请教。

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aunty Young,我我我。。。才这么一次烤得见得人呐。。。不懂下次也可以这个样吗。。。

      Delete
  8. 喂喂喂。。。打令。。你哈。。真的是把我笑毙了。。。在我家留言,你的福建翻译真的是“无得顶”!!!

    原先今天也想做蛋挞。。不知干嘛的。。想一套,做一套。。。 来,留一对给我。。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 打令,是真的很huat嘛。。。哈哈哈

      Delete
  9. 哦,轩宏妈,初次登场就那么棒了也。。。看起来很美味。。。金黄金黄的。。。
    谢谢你连接小拇指!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jozelyn,哦。。。不,初次登场在部落格罢了,已经做过很多次可是并不理想。。哈哈哈哈

      Delete
  10. Fion, 这个小小的"爱之塔“,好诱人,我也喜欢!:)

    ReplyDelete
  11. haha6粒
    很多咯
    很贪心一下
    不过说真的
    自己做真的划算很多。。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 真的咯,我都没买给他呢。。。嘻嘻嘻

      Delete
  12. 轩宏妈, 初次弄蛋挞,蛋挞也这么美! 我儿子也喜欢吃!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tze,其实做过很多次了,只不过都不能上台面。。。哈哈哈哈

      Delete
  13. 初次体验就做的这么棒, 再来一次肯定不得了了。
    那时, 来你家肯定要拿牌子排队了, 哈哈哈!

    ReplyDelete
    Replies
    1. May,我。。。我。。。。做了很多个N次了,只有这次见得人。。。呜呜呜

      Delete
  14. 今天我们中西合壁,先吃你家的蛋挞,再来我家的蛋糕,怎样?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jessie,当然好啊。。。不过哦,我已经跑进去你家吃饱饱了。。。哈哈哈哈哈

      Delete
  15. 赞! 我今天的早餐就是它了...
    做得比外面烘焙店的更有水准

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenny,来迟了,被我那大的嚼完了。。。哈哈哈哈

      Delete
  16. Hi Fion,

    I have been experiencing a lot of difficulties baking this recipe last year. The pastry shrunk and the egg tart is like titanic sinking in the shrinking pastry... LOL! I rolled the pastry instead of pressing it into the mould. I think I should try your method.

    Zoe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Zoe,i had let the dough rest for 30mins,it can make it more easier to put into the mold.Maybe youcan try next time^^

      Delete
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...